Rose


Sunday 23 February 2014

Musim penyakit!...

Korang, sihat ke hari ni... Ai masih lagi rock suara.. Musim sekarang memang sekejap demam sekejap batuk, sekejap hilang suara.. Kena banyak minum air.. Sekarang ni kalu minum luar memang 2 gelas order. 1 yang manis 1 lagi air kosong.. Memang dahaga sangat...

Minggu lepas hari khamis ai mc. Start dari hari ahad tekak dah mula perit.. Sakit gilerr.. Minum air banyak pun dok camtu gak... Bila malam plak asyik demam panas.. Dah tu tekak kering... Dah tengah nyenyak tidor kena bangun plak minum air.. Selsema bagai... Dah kena pake cool fever plak nak tido baru selesa sikit.. Asal bangun je melelong.. Last sekali hari rabu memang dah tak mampu lagi bertahan.. Dok ngajar dari suara ada sampai hilang terus.. Sampai budak minta stop kesian dengar suara cikgu... Ye ke korang kesian, ke malas dengar aku ngajar? Korang memang suka wat aku sentap....

Bayangkan 3 hari cuti dari khamis sampe sabtu.. 3 hari gak keta aku tak bergerak kemana... Mummy plak bising suh minum air asam jawa.. So marilah kita minum... Jangan derhaka.. Sekali hari rabu aku minum, then tido sekejap bila bangun suara langsung takda...

Korang bayangkan aku cikgu.. Memang kena pake suara untuk kerja. Dah kalu takde suara kejadahnya aku nak bekerja... Dengan badan panas lagi... Aku g klinik amik ubat doktor bantai gelak dengar suara aku.. Macam itik berbisik... Hoissshhhh.... Gerammm!!!
Doktor cakap tekak aku bengkak so dia ganggu peti suara aku sebab tu suara jadi itik.... 

Ubat banyak gak la dapat.. Macam2 ada... Aku ni semput, selalunya kalu musim hujan memang hazabla.. Tapi sebabkan musim sekarang yang tak menentu penyakit semput aku datang balik.. Dah empat malam aku terpaksa tido bersandar sebab kalu baring macam biasa nanti aku batuk tak henti2 sampai aku penat... Masa tu nak bernafas seksa... Satu lagi pantang aku tak bleh makan tembikai, buah dokong dan beberapa lagi makanan sebab silap makan memang tak tido malam aku... 

Semalam keluar kedai aku order air tembikai... Memang aku suka sangat.. Tapi kan dia masuk dalam list benda aku kena pantang so tau2lahkan.. Belum lagi tolak gelas aku dah start batuk tak henti-henti... Tercungap-cungap aku kepenatan.. Dah tu bila aku ngadu ingat aku dapat simpati ke?... Memang idakla... Siap kena marah gi...
"Ehh, nape minum segelas je minumla banyak sikit... Bleh buat ubat... Sedih tau... Tapi sape suh aku gatai-gatai g minum.. Hamik!!!....

Sekadar gambar hiasan... Tengokla, sedapkan!!! Nikmat wehhh...
So, korang jgan jadi macam aku tau. Kena banyak minum air kosong... Jaga kesihatan.. Cuaca sekarang panas sangat.. Kurangkan aktiviti luar ye...
Oklah, tekak gatal la plak... Macam nak amik garpu je garu2... Huhuhu....

No comments:

Post a Comment